Rozdíly mezi VPS Centrem a Zákaznickým Centrem a k čemu slouží?
Jednou větou: Obojí, jak Zákaznické Centrum, tak i VPS Centrum, jsou určené výhradně pro správu zákaznického profilu. To znamená, že bez vlastního profilu chráněného heslem se tam nedostanete. To by vám ale nejspíš nestačilo na vysvětlení hlavních rozdílů, tak to pojďme trochu rozvést.
V rozhraní Zákaznického Centra najdete přehled vlastních serverů, kontaktů nebo faktur. Oproti tomu VPS Centrum slouží pro detailnější správu jednoho konkrétního serveru. Lze si v něm instalovat aplikace, nastavovat či měnit FTP, zálohovat databáze, spravovat DNS u domén atp.
Zákaznické Centrum (ZC)
Zákaznické Centrum řeší všechny služby, které má u nás zákazník objednané. Nejsnáze se k němu dostanete dvěma způsoby:
- přímo z webu vas-hosting.cz, kliknutím na „Zákaznické Centrum“ v horní navigaci,
- nebo na adrese centrum.vas-hosting.cz.
Jak se přihlásit
Zákaznické Centrum je přístupné až po zaplacení první faktury. Teď přichází ten moment si vzpomenout na e-mail a heslo, kterým jste se registrovali, to totiž použijete pro přihlášení. Případně si projděte e-mailovou schránku, kde najdete souhrnný aktivační e-mail s údaji. Zapomenuté heslo lze v případě potřeby také resetovat, a to na stránce s přihlášením.
V Zákaznickém Centru naleznete některé z těchto funkcí:
- přehled faktur,
- kontaktní údaje,
- správu a registraci domén, transfery, DNS,
- přehled serverů – základní možnost jejich správy, přiobjednání dalších nebo navyšování RAM a disků,
- správa webhostingu,
- možnost změnit zapomenuté heslo nebo to stávající (z profilu po přihlášení).
Více informací naleznete na naší stránce Zákaznického Centra.
VPS Centrum (VPSC)
Oproti Zákaznickému Centru běží na konkrétním serveru (na každém VPS zvlášť).
Jak se přihlásit
Do VPSC se můžete přihlásit na adrese jméno_serveru.vas-server.cz/admin/. „Jméno_serveru“ je složené z 3 písmen a dvou číslic, například „shu11″. Jako login použijte root a heslo, které jsme vám zaslali na e-mail při objednání serveru. Pokud potřebujete heslo resetovat, můžete to udělat přímo v Zákaznickém Centru v detailu serveru.
Ve VPS Centru naleznete hlavně tyto funkce:
- možnost zapnout i vypnout jednotlivé služby,
- správu e-mailových nebo FTP účtů,
- správu serveru – tedy rozšířenou možnost jejich správy,
- časování Cron,
- instalace aplikací,
- správu domény na serveru.
Více informací naleznete přímo na stránce VPS Centrum.
A pokud vás zajímá, jak na první kroky ve VPS Centru, natočili jsme video, které vám pomůže.
Správa domén
V možnostech správy domén jsou v Zákaznickém i VPS Centru, určité rozdíly.
Správa domén ze ZC
V Zákaznickém Centru vždy naleznete přehled veškerých zakoupených domén. Nastavujete jim můžete DNS záznamy, vlastníka domény, doménu můžete převést, změnit DNS servery atp.
Správa domén z VPSC
Ve VPSC jsou domény vnímané spíše z pohledu služeb. Pokud připojujete do VPSC novou doménu, spouštíte služby jako je webový nebo mailový server. Na serveru se pak vytvoří složka s názvem domény.
Lze ve VPSC nastavit DNS záznamy?
Ano. Funkce tam na to je, ale je přidaná jen proto, aby zákazníci nemuseli kvůli změně těchto záznamů přepínat mezi jednotlivými prostředími.
Mohlo by vás zajímat: Jak spravovat DNS záznamy