Report z 11. Affiliate konference
Hned první listopadový den se konala v pořadí již 11. Affiliate konference. Tentokrát se affiláci z celé republiky sešli v nově zrekonstruovaných prostorách historické kavárny a restaurace Café Louvre na Národní třídě v Praze.
Program byl nabitý zajímavými tématy od začátku až po konec konference. Stačili jsme projet skoro celý segment online marketingu. Od Facebooku, copywritingu a UX až po analýzy, brandbulding, GDPR a stihlo se nám i vysvětlit, jak se má dělat správně Instagram.
Prostory byly krásné, jediné, co trošku vadilo tak byl neskutečně dlouhý interval sušičky rukou z WC, která foukala i minutu potom co jste odešel. To by normálně nevadilo, pokud by toalety nebyly hned vedle „konferenční místnosti“ bez žádné překážky, který by ten otravný zvuk odrazila. 🙂
VPS Centrum
Vyzkoušejte zdarma naši aplikaci pro správu serveru a domén. Budete si připadat jako zkušený administrátor.
Já se pokusím jenom v rychlosti shrnout přednášky, které mě nejvíce zaujali a donutily mě nad věcmi přemýšlet trochu jinak.
Jakub Křenek – Copywriting a kreativita na webu
Na to, že přednáška měla pouze 30 minut tak během nich člověk dokázal vstřebat spousty informací a inspirace pro svůj projekt. Jakub se nám snažil vysvětlit, že je důležité hlavně vědět, kdo je váš návštěvník a co zrovna potřebuje a vaše práce mu je dát obsah šitý na míru.
Nejde o to znát svého návštěvníka, že to je muž, kterému je od 20 do 35 let, žije v Praze a pracuje na OSVČ. Důležité je vědět, co zrovna hledá, jaký problém řeší a jakou má znalost ohledně problematiky, jestli se zrovna jenom rozkoukává anebo ví, že už objednávku provedete a rozhoduje se mezi vámi nebo konkurenty.
Také pro každou fázi se uplatňuje jiný typ měření. Když se např. Snažíte rozšířit povědomí o vašem Brandu pomocí display reklamy, tak se budete dívat na metriky jako přímá návštěvnost a o kolik se zvedli návštěvy z Googlu na vaše Brandové jméno.
Důležité otázky, které by si člověk měl položit při tvoření obsahu, nebo revizi toho stávajícího.
- Pro kterou fázi, je obsah určen?
- Nehážu zbytečně mnoho lidí na jednu hromadu?
- Nezapomínám na někoho?
- Co fotky, videa? Obsah není jenom text.
- Volím dobře kanál a způsob měření?
Schválně si zkuste projet svůj web a položte si tyto otázky a schválně na co přijdete.
Jiří Pokorný – Výkonnostní kampaně na Facebooku
Na Facebooku je dneska už skoro každý vč. firem a všichni si vyzkoušeli minimálně jednou i placenou reklamu, která nabízí spousty možností a pokud jste u toho chvíli nevydrželi, tak jste určitě nedokázali vyždímat z Facebooku maximum co nabízí.
Freelo - Nástroj na řízení úkolů a projektů
Přidej se, pozvi svůj tým a klienty, rozděl práci a sleduj, jak se úkoly dají do pohybu.
Proč byste měli o FB reklamě přemýšlet…
- Cílí na reálné uživatelé, nikoliv na cookies
- Nejširší možnost cílení – uživatele o sobě poskytují dobrovolně spousty informací
- Reklama na první pohled nepůsobí jako reklama
- Nabízí pokročilejší možnost cílení (vlastní databáze, look-a-like publika, remarketing)
Díky Facebooku máte spousty možností, jak oslovit nové potencionální zákazníky a Facebook se snaží tuto nabídku co nejvíce rozšiřovat, ale hlavně se za „vás“ snaží optimalizovat kampaně. Na přednášce často zaznívalo, že algoritmus od Facebooku je mnohem chytřejší, než by se na první pohled mohlo zdát.
Je samozřejmě i v zájmu Facebooku, aby naše reklama byla účinná. Jinak bychom na FB přestali utrácet peníze, a to samozřejmě nechtějí. Takže se snaží neustále vylepšovat svůj algoritmus, který se každým kliknutím učí, koho váš obsah zajímá a kdo u vás dokončuje objednávky.
Důležité je si u kampaní vždy vyjasnit cíl. Čeho se snažíte dosáhnout a jak budete tento úspěch měřit.
Pokud chcete z FB reklam vyždímat opravdu maximum tak je nutnost si na stránky nasadit FB pixel.
Díky němu Facebook lépe pochopí uživatelé, které chodí k vám na web, jak se na něm chovají a snaží se zobrazovat reklamy těm lidem u kterých je možnost že provedou vámi požadovanou akci. Také máte možnost zacílit na uživatelé, kteří navštívili váš web a můžete je popostrčit k nákupu např. slevovým kupónem nebo limitovanou akcí.
Jakmile si odpovíte na tyto otázky a nasadíte pixel, tak teprve teď můžete přejit k FB reklamám a vybrat si typ kampaně, který bude pro dosažení vašeho cíle nejlepší.
Další unikátnost na Facebooku je propracovaný systém na vytváření vlastních publik. Můžete si např. naimportovat svojí e-mailovou databázi a vytvořit z ní svoje publikum.
Toto publikum pak můžete následně použít k vytvoření k tzv. Look-a-like publiku. Facebook si zjistí všechny informace o vašich zákaznících z e-mailové databáze, kterou do něj naimportujete a pak mu řeknete od 1% do 10% jaký má mít Facebook rozptýlení od „současných zákazníků“. V Sun Marketingu využívají nejčastěji rozptýlení od 1-3%.
A samozřejmě poučení na závěr bylo, že se musí neustále zkoušet a testovat nové věci, abychom neusnuli na vavřínech. Marketing je přece jenom o datech.
Martin Paur – Brandbuilding a jak se v něm neztratit
Značku si sebou nesete celý „firemní život“ a měl byste o ní pečovat, jak nejlépe umíte, protože právě silná značka vás dokáže vytáhnout z průšvihu, pokud se něco pokazí. Jde hlavně o to, vždy zákazníkovi poskytnout něco navíc a nejlépe to co nikde jinde nemá šanci dostat.
Martin nám vysvětloval důležitost Brandu na příkladu u automobilových značek, kde hraje právě největší roly při výběru auta. Každá automobilka se teda snaží přijít s něčím unikátním co jejich značku odlišuje od ostatních.
Např. BMW – sportovní vozy, krásný požitek z jízdy, pak tu máme Audi – náskok díky technice (který trvá ani ne půl roku). Nesmíme zapomenout ani na Volvo – nejbezpečnější vozy na světě.
Díky těmto pozitivním „předsudkům“ dokážou automobilky prodávat ročně auta za miliardy i když BMW má ve své nabídce z 12 vozů pouze 3 sportovní. Audi má náskok díky technice jenom chvíli, než jí zase doženou ostatní.
A Volvo? To jednou v crash testech dokonce dostali jedno z nejhorších hodnocení. Na silnice se sice dostalo, ale žádný standard, který Volvo drželo to nebyl.
Myslíte si, že jim to nějak uškodilo? Díky tomu, jak silný mají Brand, tak jim zákazníci tento podstandard odpustily a stejně si i nadále myslíme, že Volvo je nejbezpečnější auto na světě (po Tesle).
Tak pečujte o svojí značku jak nejlépe umíte, protože jednou vám může zachránit podnikání. 🙂
Katka Pavlíčková – Jak si stojí Instagram v českých firmách
Když sem viděl statistiky, tak se mi jim pomalu nechtělo věřit. Instagram se chlubí skoro s 800 miliony registrovanými uživateli a z nich je 500 miliónů aktivní každý den!
Podle Katky české firmy ještě s Instagramem neumí pořádně pracovat. To může být výhoda pro ty co se rychle učí a dokáží zužitkovat rychle svoje dovednosti na českém trhu.
Hlavně na Instragramu jsou uživatele z Facebooku, který je už přestal bavit a hledají něco nového právě zde. Tak je důležité dávat rozdílný obsah na FB a na IG. Fungují zde hlavně hezké fotky, vtípky, a i nějaký krátký příběh.
Jinak Like´s jsou dávno mrtvé a nedokáží vám zaručit takový dosah jako jsou komentáře nebo sdílení. Algoritmus IG nám dokáže schovat až 70% obsahu, který nevidíme. To je pochopitelné, když má tak velkou denní aktivitu. Proto je důležité se soustředit na věci, které opravdu pomáhají a už to opravdu nejsou #hashtagy přes celou stránku.
Abychom to shrnuli tak Instagram je skvělý způsob, jak zdarma oslovit znuděné publikum z Facebooku a navázat s nimi důvěryhodnější vztah.
Výsledky se samozřejmě neobjeví ihned a chvíli potrvá, než si získáte jejich přízeň, ale výsledky budou stát za to.
Na 11. Affiliate konferenci se vyhlašovaly i výsledky soutěže nejlepší Affiliate projekt roku 2017
A ceny byly opravdu lákavé:
- místo Apple iMac 27″ Retina 5K
- místo Apple MacBook Air 13″
- místo Apple iPad Air 2 32GB
A nakonec porota vybrala tyto projekty:
Jedná se zatím o nejlepší Affiliate konferenci v české republice a přednášky podle toho také vypadali. Příště jenom oddělit hlučné prostory od těch kde má být klid a bude to super. Kdo konferenci nestihnul nemusí smutnit, zde jsou prezentace ze všech přednášek a připravují se i videozáznamy.
Pokud byste si chtěli vyzkoušet nově nabité vědomosti v našem Affiliate programu tak budeme jenom rádi. Nabizíme 10% provizi každý měsíc z každého zákazníka, kterého přivedete. Napořád.
A netrpělivě už vyhlížíme konferenci s pořadovým číslem 12, tak snad se příště potkáme i s vámi.