Jak změnit majitele domény?
Každá doména musí mít svého majitele, ten bude uvedený v centrálním registru jako ověřená (autorizovaná) osoba pro potvrzování jakýchkoliv změn u domény.
O tom, jak změnit data v centrálním registru, máme natočené video:
Centrální registry
- Pro .CZ domény můžete zjistit majitele domény na NIC.CZ
- Pro .SK domény na SK-NIC.
- Pro .COM .ORG .NET a .newTLDs na ICANN.
Jak změnit majitele
Pro změnu se musíte přihlásit do Zákaznického Centra a pak jděte do Domény > Detail domény a > Změna vlastníka viz.:
Pro .CZ domény existují 2 možnosti:
- Buď jednotlivé kontaktní údaje napíšete do formuláře.
- Další možností je vyplnit konkrétní CZ-NIC identifikátor. Stačí napsat pouze název a jednotlivé údaje už jsou uložené přímo v identifikátoru. Stejně funguje i tzv. NSSET pro DNS servery.
Po napsání názvu identifikátoru a potvrzení změny vám přijde autorizační link. V tuto chvíli vyčkejte na potvrzení, že se změna propsala.
A poté, co změnu potvrdíte, odešle se autorizační link na nový i starý kontaktní e-mail. Jakmile změnu potvrdíte z obou adres, nový vlastník se propíše do centrálního registru.
Změna údajů majitele
Občas se stane, že klient potřebuje údaje v centrálním registru jen aktualizovat. Nejedná se sice o změnu majitele, ale technicky v tom rozdíl není. Stačí tedy jako nového majitele domény uvést znovu sám sebe s aktualizovanými údaji.