Váš Hosting s.r.o. má za sebou první dekádu! V normální době by byla na pořadu dne oslava hodná významnosti jubilea. Podobně jako když slaví narozeniny Freelo. Dnes se nabízí spíše vzpomínání a rekapitulace s hrnkem kafe na homeoffice. Většina firem prý končí do 5 let. My jsme to doklepali o trochu dál, za což jsem fakt vděčný, a tak mě napadlo, že by vás mohlo zajímat za co ještě jsem jako zakladatel upřímně rád.
1. Erasmus
Číslo jedna je bez debat můj kolega Luboš, se kterým jsem strávil rok v Norsku. Oba jsme jeli na Erasmus, který se trochu protáhnul. Prošli jsme tam nejeden přírodní park, najezdili kilometry na svazích, vylezli pár hor, vypili větší než malé množství toho absolutně nejlevnějšího a nejhoršího alkoholu na planetě, a hlavně jsme prodebatovali hodiny a dny o hostingu, serverech a doménách.
Bavili jsme se tam o tom celý rok až jsme definovali a zpracovali takovou druhou a pořádnou verzi hostingu, který tou dobou už nějakou dobu fungoval. Od té doby spolupracujeme bez přestávky, vytvořili jsme plno super věcí, a prožili jsme spolu i nejednu napínavou chvilku na příkazové řádce #fungujeto #užtopingá #nemůžusetampřipojit. Nebýt Luboše, určitě by nebyl hosting tam kde je teď.
VPS Centrum
Vyzkoušejte zdarma naši aplikaci pro správu serveru a domén. Budete si připadat jako zkušený administrátor.
2. Šampaňské, kaviár, úplatky
Další v pořadí jsou všichni naši klienti. Je radost pracovat pro skvělé lidi, kteří jsou z našeho přístupu a služeb nadšení. Každý den nám chodí do inboxu nějaké poděkování nebo pochvala a to se pak pracuje prostě úplně jinak.
Občas máme mezery, hlavně v komunikaci, ale na druhou stranu nám také chodí pivní zásilky, šampaňské se zlatem a však to znáte, když někomu vytrhnete trn z příkazové řádky.
Když pečujete o svoje zákazníky s láskou, oni vám jí vrátí zase ve formě alkoholu????@supportboxcom Možná bychom vám mohli Járu na chvíli půjčit, ať naučí svojí magii i ostatní supporťáky. Jen abychom pak nemuseli zavádět domácí dechové zkoušky :-))#zakaznici #pece #alkohol pic.twitter.com/GQ0LTRpYCI
— Váš Hosting (@vashosting) October 19, 2020
3. Vrána k vráně sedá
Jsem vděčný za důvěru, kterou v nás klienti mají. Často na našem serveru či doméně závisí celé podnikání. Takový milník důvěry pro mě znamenal 2 roky nazpět Jakub Vrána, když se rozhodl, že si u nás vezme server pro několik svých projektů (mimo jiné pro jeho Adminer). Jakuba jsem prosil o recenzi a vyzkoušení našich služeb přesně 10 let nazpátek. Tenkrát to zcela pochopitelně nevyslyšel, ale následně přišel rovnou jako zákazník a sám od sebe napsal i tu recenzi. Nechápu jak si mohl vzpomenout na ten můj 8 let starý e-mail. Když děláte svojí práci dlouho a poctivě, tak to přijde.
Přestěhoval jsem se na Váš Hosting. Mé dojmy: https://t.co/YYfiA7eJae
— Jakub Vrána (@jakubvrana) May 10, 2019
Freelo - Nástroj na řízení úkolů a projektů
Přidej se, pozvi svůj tým a klienty, rozděl práci a sleduj, jak se úkoly dají do pohybu.
4. Superhosting
Další věc, za kterou jsem vděčný, je zvolená serverovna. Servery máme v datacentru TTC Teleport, kde je o ně výborně postaráno lidmi od Zdeňka Cendry v rámci serverhousingu. Za tu řadu let jsme nemuseli řešit žádný velký problém. Na všem se vždy výborně domluvíme.
5. Výpadky
Což mě přivádí na další bod v pořadí a tím jsou výpadky. Jsem vděčný, že se nám vyhýbají. Samozřejmě je to i tím, že jdeme stabilitě naproti a stavíme služby tak, aby k nim nedocházelo. Uvědomuji si, že to není samozřejmost hlavně v dnešní době plné útoků. Poslední znatelný výpadek nás potkal v roce 2015, kdy se to v datacentru trochu sesypalo a nedostupná byla i celá řada dalších známých českých projektů.
6. Méně je více
Jsem vděčný, že jsme se rozhodli jít cestou minimalismu. Nemáme v nabídce vlastně moc služeb. Největší prioritu má provoz serverů s naší administrací VPS Centrum. Neděláme Windows, experimenty ani další blbiny. Díky tomu jdeme více do hloubky a služby jsou mnohem více automatizované, odladěné a stabilní. V konečném důsledku díky tomu dodáme lepší podporu.
Práce, které se říká péče o zákazníky je obecně považována za jednu z nejhorších prací v IT. Nás ale hodně baví… A tady je vysvětlení proč. Děkujeme Petře. Moc nás to všechny potěšilo. pic.twitter.com/dqcXPglkfL
— Váš Hosting (@vashosting) January 2, 2020
7. Spolu-práce
Jsem vděčný, že to celé tvoříme spolu s klienty. Řešíme návrhy na nové funkce, konzultujeme potřeby vývojářů, agentur i konkrétních firem. Společně už vznikla celá řada návodů k migracím, zrychlování webu nebo bezpečnosti. Na přání vznikl vlastně i náš provizní systém, placení kreditem nebo API.
8. Non-stop
Jsem vděčný, že i když vedu firmu, která musí fungovat 24/7/365, tak to neznamená stres a kruhy pod očima, ale spíše radost z práce.
9. Jedeme na autopilota
Jsem vděčný, že frčíme na vlně automatizace. Nejednou jsem byl na obědě s konkurenty nebo s lidmi od fochu, kteří obdivovali náš poměr dotazů na podpoře k celkovému počtu zákazníků. To se nestane samo. Ale je potřeba, pokud možno každý den, zlepšit popisek nějakého tlačítka, návod a vlastně obecně vše, na co se lidi ptají najít nějaké samoobslužné přirozené řešení. Někdy to je třeba i proaktivně zaslaný transakční e-mail.
10. Smysl
Jsem vděčný, že tohle celé dává smysl. Že máme alespoň trochu unikátní produkt, který dává lidem velkou hodnotu a my jej můžeme v pohodě a svobodně rozvíjet. A v mezičase třeba i něco podpořit nebo někomu pomoct.
„10“ lidí, kteří stojí za zmínku a chci jim v příštích řádcích poděkovat.
Na prvním místě je to Josef Šmíd ze Skit.cz. Můj spolubydlící z univerzity, který využíval náš hosting od samotného začátku. V zákaznické tabulce má ID 4. Menší snad ani nešlo. Doporučuje a přivádí klienty dodnes. Díky němu máme v referencích firmy třeba jako Xiaomi.
Další v pořadí je David Kupr ze Sazky, který nás tak trochu „dokopal“ řádově zlepšit naší monitorovací službu Hlidam.to. Pro mě to byl také vhled do spolupráce s Enterprise zákazníky. Ve výsledku je díky tomu u nás třeba i Rohlík.
Bezpečnostní experty Vláďu Smitku z agentury Lynt services nebo Michala Špačka rozhodně mezi uživateli chcete mít také. Oba naším směrem poslali nejedno dobré doporučení k zabezpečení serverů. S Vláďou si můžete poslechnout i podcast.
Naše rodinné stříbro – VPS Centrum, by nebylo tak přívětivé, kdyby ho neladil, nekomentoval a nepoužíval Honza Kulda, můj parťák z Freela. Jeho rady sice občas bolely, vždy však byly velmi dobře míněné nejen jako očima UX experta, ale i reálného uživatele.
Nový web v mé režii pro @vashosting .. Střihnul sem si i focení – nuda to rozhodně nebyla, že @KarelDytrych ? 🙂 pic.twitter.com/2rCZSZ357E
— Jan Kulda (@Kulincz) August 20, 2015
Klukům Davidovi Kratochvílovi a Kubovi Vrchotovi z Webového servisu vděčím nejen za přivedení celé řady klientů, ale hlavně za spolehlivý vývoj funkcí do našeho VPS Centra a rozvoj webu. Pokud chcete naprogramovat něco složitějšího na míru, u nich jste na správné adrese. Jak pracují, můžete omrknout v rámci našeho společného Freelo TV.
Inspirativní @davidkratas vede Webový servis. Malou agenturu, která se podílí na vývoji našeho VPS Centra, ale také vytváří systémy pro velmi zvučnou klientelu. https://t.co/EcH8KRuOAd pic.twitter.com/yJZR9Y4lFm
— Váš Hosting (@vashosting) August 20, 2020
Věrní zákazníci Radek Dresler, Jan Čech a Jan Vlasák jsou u nás všichni shodně téměř celou dekádu. Vděčíme jim za spoustu cenného feedbacku, řešení záhad, trefné poznámky i zábavu na podpoře. Kdybyste potřebovali web nebo e-shop, určitě se na ně můžete obrátit. Nebudete litovat.
Další člověk, který mi jde na mysl je poradce Robert Vlach z portálu Navolnenoze.cz. Cenné rady a doporučení v pravý čas, které mě vedli i za Jindrou Šulcovou (která ochrání i Vaší značku), určitě nikdy nezapomenu.
Zakladatel Na volné noze @robertvlach byl hostem podcastu Z podpalubí, který produkuje @KarelDytrych a @FreeloCZ. Obsáhlý rozhovor nyní vydáváme i my jako letní speciál — protože se úzce dotýká právě podnikání na volné noze ????️ https://t.co/xLvdBEPOLQ
— Na volné noze (@navolnenoze) August 4, 2019
Poslední poděkování míří za designérkou Julií, která se nám stará hlavně o design a grafiku. Obvykle, jak se tak říká, za 5 minut dvanáct. Vyjímkou není ani narozeninový cover k tomuhle příspěvku. Promiň Julie. ????♂️
Každopádně děkuju za všechen #support.
Nakonec pro vás mám 10 důvodů proč být s námi.
Nejlíp vám ty důvody odprezentují vlastně přímo naši zákazníci. Vyjádření jsem si půjčil přímo z Facebooku a Googlu.
starost o klienty staronové,
asi stačí napsat jednu větu,
je to zkrátka radost z internetu
Tyjo..
Fakt jste to dočetli až sem? Děkuju! A mám pro vás malou odměnu. Kdybyste jakože zrovna potřebovali nový server, tak můžete použít v objednávce promo kód VASHOSTING-MA-NAROZENINY a my vám po zaplacení serveru přidáme 10 týdnů na náš účet.
Ještě jednou moc děkuju všem za spolupráci.
Karel Dytrych,
zakladatel Váš Hosting