1. Obsah
  2. Když se řekne “Dostupný advokát”, co by si měli naši čtenáři představit? Jak se lišíte od tradičních právnických firem?
    1. Advokacie se často považuje za velmi konzervativní obor. Jak se vám daří překonávat tradiční hranice svého oboru?
    2. Kdo je váš typický klient?
    3. Jak pracuje Dostupný Advokát? Jsou nějaké nezbytné věci/kroky, o kterých by měli vaši budoucí klienti vědět, než vás kontaktují?
    4. Existuje nějaký “kodex” dobrého advokáta, kterým se odlišují skvělí právníci od těch průměrných? Které hodnoty jsou pro vás nejdůležitější? Jaký případ byste například nikdy nepřijali?
    5. Jak vůbec vznikl nápad na to fungovat jako “advokátní e-shop”?
    6. A jak jste získali důvěru svých klientů u tak citlivé služby jako je právo? Ve smyslu nabízení služby online a v prostředí automatizace?
    7. Jaké jsou nejčastější mýty o právnících, se kterými se často setkáváte? A jak je vyvrací Dostupný Advokát ve své praxi?
    8. Jaký vliv má podle vás digitalizace na budoucnost právnické praxe? Pomáhá vám v práci jakýmkoliv způsobem umělá inteligence? A případně, jaké nástroje využíváte?
    9. A když už mluvíme o umělé inteligenci. Zaujal nás váš vlastní nástroj AIDA. Popíšete nám ho? V čem je jeho největší výhoda/využití pro vaše klienty?
    10. Na webu píšete, že konzultujte primárně online. Vnímáte vy nebo vaši klienti omezený osobní kontakt jako překážku? Jaké jsou hlavní výzvy, kterým musíte čelit?
    11. Co byste například poradili začínajícím podnikatelům, na co by si měli v rámci své činnosti dát pozor?
    12. Jaké jsou například nejčastější přešlapy, kterých se podnikatelé dopouštějí, a jak nejlépe jim mohou předcházet?
    13. Jaké jsou vaše doporučení pro podnikatele ohledně aktuálních nebo chystajících se změn v legislativě?
    14. Můžete nám to nějak přiblížit? O jakou regulaci přesně jde a koho se dotkne?
    15. Můžete se podělit o nějaký konkrétní příběh se šťastným koncem, který jste u Dostupného advokáta řešili?
    16. Co používají advokáti pro organizaci a systematizací práce? Používáte nějaké konkrétní podpůrné nástroje?
    17. Jak Dostupnému advokátovi pomáhají naše servery? Jede vše bez problémů?
    18. Na čem momentálně pracujete a jaké inovace nebo změny plánujete v blízké budoucnosti, aby vaše služby zůstaly špičkové a přístupné?
← Zpět na všechny články blogu

Dostupný advokát: Chceme poskytovat služby za předem známou cenu a dostupné odkudkoliv

Iveta Zlatníčková
Iveta Zlatníčková Aktualizováno 5. 8. 2024 – 12 min. čtení
Blog
  1. Obsah
  2. Když se řekne “Dostupný advokát”, co by si měli naši čtenáři představit? Jak se lišíte od tradičních právnických firem?
    1. Advokacie se často považuje za velmi konzervativní obor. Jak se vám daří překonávat tradiční hranice svého oboru?
    2. Kdo je váš typický klient?
    3. Jak pracuje Dostupný Advokát? Jsou nějaké nezbytné věci/kroky, o kterých by měli vaši budoucí klienti vědět, než vás kontaktují?
    4. Existuje nějaký “kodex” dobrého advokáta, kterým se odlišují skvělí právníci od těch průměrných? Které hodnoty jsou pro vás nejdůležitější? Jaký případ byste například nikdy nepřijali?
    5. Jak vůbec vznikl nápad na to fungovat jako “advokátní e-shop”?
    6. A jak jste získali důvěru svých klientů u tak citlivé služby jako je právo? Ve smyslu nabízení služby online a v prostředí automatizace?
    7. Jaké jsou nejčastější mýty o právnících, se kterými se často setkáváte? A jak je vyvrací Dostupný Advokát ve své praxi?
    8. Jaký vliv má podle vás digitalizace na budoucnost právnické praxe? Pomáhá vám v práci jakýmkoliv způsobem umělá inteligence? A případně, jaké nástroje využíváte?
    9. A když už mluvíme o umělé inteligenci. Zaujal nás váš vlastní nástroj AIDA. Popíšete nám ho? V čem je jeho největší výhoda/využití pro vaše klienty?
    10. Na webu píšete, že konzultujte primárně online. Vnímáte vy nebo vaši klienti omezený osobní kontakt jako překážku? Jaké jsou hlavní výzvy, kterým musíte čelit?
    11. Co byste například poradili začínajícím podnikatelům, na co by si měli v rámci své činnosti dát pozor?
    12. Jaké jsou například nejčastější přešlapy, kterých se podnikatelé dopouštějí, a jak nejlépe jim mohou předcházet?
    13. Jaké jsou vaše doporučení pro podnikatele ohledně aktuálních nebo chystajících se změn v legislativě?
    14. Můžete nám to nějak přiblížit? O jakou regulaci přesně jde a koho se dotkne?
    15. Můžete se podělit o nějaký konkrétní příběh se šťastným koncem, který jste u Dostupného advokáta řešili?
    16. Co používají advokáti pro organizaci a systematizací práce? Používáte nějaké konkrétní podpůrné nástroje?
    17. Jak Dostupnému advokátovi pomáhají naše servery? Jede vše bez problémů?
    18. Na čem momentálně pracujete a jaké inovace nebo změny plánujete v blízké budoucnosti, aby vaše služby zůstaly špičkové a přístupné?

Dostupný advokát přináší revoluci v poskytování právních služeb. Fungují jako „advokátní e-shop“. S týmem zkušených specialistů v oboru nabízí rychlou, efektivní a cenově dostupnou pomoc s širokou škálou právních problémů – od rodinného práva po podnikání.

V rozhovoru se dozvíte:

  • Co je odlišuje od jiných advokátních firem na trhu.
  • V čem vnímají výhodu práce převážně online.
  • Jak vznikl nápad a jak jim funguje „advokátní e-shop“.
  • O jejich vlastní umělé inteligenci a jak jim v praxi pomáhá s klienty.

Když se řekne “Dostupný advokát”, co by si měli naši čtenáři představit? Jak se lišíte od tradičních právnických firem?

Svět advokacie, tedy poskytování právních služeb, je stále ve velké většině tradiční a příliš se poslední desetiletí nezměnil. Za advokátem musíte často do jeho kanceláře, platíte ho za hodinu a ne ze předem daných podmínek včetně ceny a tak podobně. 

My věříme, že dostupnost, kterou máme v názvu s velkým D, znamená, že poskytujeme služby dostupné odkudkoliv, kdekoliv a za předem známou cenu. Proto poskytujeme služby v drtivé většině online, pevné ceny uvádíme u služeb v našem právním e-shopu, a transparentně uživatelům sdělujeme i časový rámec poskytnutí služby. Jedině tak je právo skutečně dostupné a to bychom chtěli, aby si lidé spojovali s naší značkou.

VPS Centrum

Vyzkoušejte zdarma naši aplikaci pro správu serveru a domén. Budete si připadat jako zkušený administrátor.

Advokacie se často považuje za velmi konzervativní obor. Jak se vám daří překonávat tradiční hranice svého oboru?

Teď už je to asi lepší než před několika lety, kdy jsme začínali. Všichni už dnes lépe chápou, jak online služby fungují. Klienti jsou zvyklí na podobné služby v jiných oborech, a snad se i díky nám posouvá celý obor advokacie. Doufám!

Kdo je váš typický klient?

Nejčastěji pracujeme pro koncové zákazníky, kteří potřebují právní služby jednorázově a nahodile, nebo naopak pro lidi, kteří potřebují advokátní služby často a jsou zvyklí řešit důležité věci online. 

Prvně jmenované si můžete představit třeba tak, že jde o lidi, kteří potřebují sepsat nebo zkontrolovat smlouvu, třeba na koupi bytu nebo jeho pronájem. Řešíme pro ně i rodinné nebo trestní právo. Ti druzí jsou často podnikatelé, živnostníci, ale i firmy, které pravidelně potřebují právní servis pro své podnikání.

Jak pracuje Dostupný Advokát? Jsou nějaké nezbytné věci/kroky, o kterých by měli vaši budoucí klienti vědět, než vás kontaktují?

Pevně doufám, že všechny důležité věci uvádíme na našem webu. [Smích] Případně je ochotně dovysvětlíme, snažíme se totiž obecně komunikovat srozumitelně bez odborných floskulí. Ale asi by klienti měli vědět, že i advokáti jsou kupodivu normální lidé, chápeme nejrůznější životní situace, a víme, jak z nich ven. Jsme zvyklí s klienty řešit různé druhy právních problémů a proto máme v týmu specialisty na každý obor, kterému se věnujeme. 

Existuje nějaký “kodex” dobrého advokáta, kterým se odlišují skvělí právníci od těch průměrných? Které hodnoty jsou pro vás nejdůležitější? Jaký případ byste například nikdy nepřijali?

Existuje dokonce oficiální advokátní etický kodex, který každého advokáta zavazuje chovat se ve svém podnikání eticky. My se snažíme klienty nikdy netlačit do zbytečných sporů. Jednak je to nemorální, ale vlastně i pragmatické, ono by se to časem totiž vracelo jako bumerang. Věříme, že každý má právo na spravedlivý proces, což zahrnuje i právo na právní zastoupení. Nikdy bychom však nešli do věci, kde bychom cítili, že klient chce jen někomu ublížit. 

Jak vůbec vznikl nápad na to fungovat jako “advokátní e-shop”?

K tomu vedla trochu delší cesta. Uvědomili jsme si však díru v právních službách už jako koncipienti. O malé klienty nikdo nestál, neuměl jim efektivně pomoci. Navíc jsme viděli inspiraci v zahraničí. První web, který jsme postavili byl však spíše komický. Teprve později, když jsme analyzovali potřeby zákazníků, jsme se rozhodli jít cestou, kterou na webu vidíte dnes. Je také nutné podotknout, že web od první verze prošel minimálně trojí zásadnější proměnou a pracujeme na něm neustále…

A jak jste získali důvěru svých klientů u tak citlivé služby jako je právo? Ve smyslu nabízení služby online a v prostředí automatizace?

Jsme si jistí, že to je kombinací dobré nabídky, ceny a flexibility služby, což jsou právě ty atributy dostupnosti, které často u konkurence chybí. Dnes už nám samozřejmě pomáhají i kladné reference, široký tým kolegů a zkušenosti, které jsme po cestě nasbírali. A taky se snažíme neusnout na vavřínech.

Jaké jsou nejčastější mýty o právnících, se kterými se často setkáváte? A jak je vyvrací Dostupný Advokát ve své praxi?

Hned po exekutorech a poslancích jsou advokáti nejčastěji vyobrazováni jako všehoschopní oportunisté. Tak tomu ale není. Dostupný advokát tento mýtus boří právě tím, že se snažíme řešit reálné problémy našich klientů nebo je preventivně vůbec nenechat vzniknout, třeba přípravou dobré smlouvy. Dalším mýtem je, že advokáti jsou všichni konzervativní muži v oblecích. Ostatně známý seriál z prostředí advokacie se jmenuje “Suits”. Dnes je však všechno méně formální, tedy i vizáž advokáta. Důležitější než forma je totiž obsah. 

Freelo - Nástroj na řízení úkolů a projektů

Přidej se, pozvi svůj tým a klienty, rozděl práci a sleduj, jak se úkoly dají do pohybu.

Jaký vliv má podle vás digitalizace na budoucnost právnické praxe? Pomáhá vám v práci jakýmkoliv způsobem umělá inteligence? A případně, jaké nástroje využíváte?

V současné chvíli bedlivě sledujeme překotný vývoj AI a aktivně používáme ChatGPT, aby odpovídal na dotazy uživatelů, kteří přijdou na náš web. Podívejte se na testovací verzi, kterou máme vloženou na několik míst na našem webu. Jsme si jistí, že časem se AI ještě víc posune, dnes jí chybí například znalost širšího kontextu, a budeme ji moci používat i pro další účely. Hodně nás to baví!

A když už mluvíme o umělé inteligenci. Zaujal nás váš vlastní nástroj AIDA. Popíšete nám ho? V čem je jeho největší výhoda/využití pro vaše klienty?

Už jsem na to částečně odpověděl v minulé otázce. AIDA je chytrý odpovídač postavený nad ChatGPT, který zná celý obsah našeho webu a dokáže zodpovědět jednoduché otázky. Uživateli může nejen odpovědět, ale často ho nasměruje i na službu, kterou by si měl pořídit pro řešení svého problému, nebo ho odkáže na články, které o tématu pojednávají. Pracujeme na další verzi, nechte se překvapit. 

Na webu píšete, že konzultujte primárně online. Vnímáte vy nebo vaši klienti omezený osobní kontakt jako překážku? Jaké jsou hlavní výzvy, kterým musíte čelit?

Na webu deklarujeme, že pracujeme zejména online, proto k nám spíše nechodí lidé, kterým by to nevyhovovalo. Nemáme s tím tedy žádný problém. Samozřejmě máme i pražskou kancelář, která je klientům k dispozici, když si předem domluví schůzku. Online meetingy jsou dnes běžnou součástí života. Je sice pravda, že nikdy nenahradí kouzlo osobní schůzky, ostatně i my se v týmu setkáváme a probíráme rozvoj i konkrétní kauzy na živo. Ale práce online nám umožňuje obrovskou flexibilitu pro naše klienty.   

Co byste například poradili začínajícím podnikatelům, na co by si měli v rámci své činnosti dát pozor?

Určitě bych poradil obklopit se lidmi, kteří mají v jednotlivých oborech zkušenosti. Mám na mysli marketing, PR, webdesign, záleží na oboru podnikání. A dále bych poradil dělat věci opřené o data a výzkumy. 

Jaké jsou například nejčastější přešlapy, kterých se podnikatelé dopouštějí, a jak nejlépe jim mohou předcházet?

Kromě výše uvedeného bych doplnil příklad z našeho oboru. Často vidíme, že podnikatelé nedostatečně dbají na právní dokumenty. Smlouvy, obchodní podmínky apod. To se může projevit až po letech, když narazí na nepoctivého partnera nebo “náročného” klienta. Pak už je ale často problém mnohem větší. 

Jaké jsou vaše doporučení pro podnikatele ohledně aktuálních nebo chystajících se změn v legislativě?

Záleží na oboru podnikání. Na mnoho našich klientů doléhají změny v zákoníku práce, daňová reforma a bedlivě sledujeme i připravovanou regulaci AI.

Můžete nám to nějak přiblížit? O jakou regulaci přesně jde a koho se dotkne?

Evropská komise navrhuje soubor pravidel, označovaných jako AI Act. Ambicí je nastavit mantinely pro AI a inspiraci i pro další státy. Je to tlak na transparenci AI nástrojů, ale některé užívání zcela zakazuje. 

Jde například o tzv. sociální skóring – hodnocení lidí nad rámec například dnes běžně používaného vyhodnocování bonity žadatelů o úvěr. Tento “totalitní” model známe např. z dnešní Číny a AI by k tomu mohla být jednoduše zneužita. 

AI Act také například definuje pravidla pro snímání tváří na veřejnosti a jejich vyhodnocování. Nová úprava je cílena zejména na provozovatele AI nástrojů jako je ChatGPT. Jejich tvůrci budou třeba muset uvádět spotřebu energie a otevřít se v některých aspektech kontrole. Zatím však pravidla ani to, na koho budou přesně dopadat, nejsou definitivní. Obecně to vychází z principu ochrany spotřebitele, tedy vyrovnávání vztahu mezi jednotlivcem a velkou korporací. Ostatně k tomu slouží i naše služba.

Můžete se podělit o nějaký konkrétní příběh se šťastným koncem, který jste u Dostupného advokáta řešili?

Těch máme naštěstí mnoho. Ať už je to svěření dětí do péče, smírné řešení sporu o byt v dědictví, vymáhání neuhrazených faktur nebo úspěšný převod podílu ve startupu. Při vaší otázce jsem si však vzpomněl i na jeden netradiční případ. Před časem se na nás obrátil klient s tím, že miloval pořad České televize o populární hudbě, který se vysílal v 90. letech. ČT ho však už desítky let nereprízovala, neb ztratila autorská práva na jednotlivé klipy. Abychom kopii pro klienta získali, museli jsme to vyjednat s držiteli mezinárodních autorských práv, zařídit i digitalizaci daného dílu, který byl jen na páskách a překonat další překážky. Ale nakonec se vše podařilo a klient byl nadšený. 

Co používají advokáti pro organizaci a systematizací práce? Používáte nějaké konkrétní podpůrné nástroje?

Dnes používáme několik nástrojů, které advokátům usnadňují život. Zejména jde o interní systém správy objednávek, který řeší i fakturaci, předávání podkladů, monitoring a další činnosti. Jako druhý významný nástroj mohu jmenovat balík programů Google Workspace, který nám umožňuje lépe pracovat v týmu, sdílet potřebná data a vytvářet dokumenty pro naše klienty.

Jak Dostupnému advokátovi pomáhají naše servery? Jede vše bez problémů?

Vaše servery dnes pohání náš web i na něj napojený interní systém, ChatGPT technologii AIDA a několik vývojových i testovacích virtuálních serverů. V minulosti jste nám dost pomohli třeba při zavedení deployment pipeline systém automatického procesování nového verzovaného kódu z repozitáře do neprodukčních a produkčního prostředí, verzování PHP na subdoménách a podobně. Jsme spokojeni, děkujeme!

Na čem momentálně pracujete a jaké inovace nebo změny plánujete v blízké budoucnosti, aby vaše služby zůstaly špičkové a přístupné?

Aktuálně pracujeme na zlepšení webu pro použití na mobilních zařízeních, respektive se snažíme na těchto zařízeních zlepšit uživatelský zážitek, je to celkem výzva, protože potřebujeme uživateli předat hodně informací, ale na malý mobil je jich někdy prostě hodně. Nedávno jsme třeba rozšířili anglickou verzi webu a dnes nabízíme český a anglický obsah celého webu 1:1. Pořád něco zlepšujeme.

Zůstaňte s námi v kontaktu

Jednou za měsíc posíláme souhrn novinek. Nemusíte se bát, spamovat vás nebudeme a odhlásit se můžete kdykoliv...

Karel Dytrych
Tým Váš Hosting
Vyzkoušejte náš trial na týden zdarma

Garance 14denní záruky vrácení peněz

Vyzkoušejte server na týden zdarma

Vyzkoušet server