(Aktualizováno 6/2024)
Používáte e-mail od jedné ze známých bezplatných e-mailových služeb? Ano? Pak asi netušíte, jak velké chyby se dopouštíte. S info15874@gmail.com nebo Novak.J.55@yahoo.com vaše e-maily nikdy nebudou profesionální a důvěryhodné, ani kdyby byl jejich obsah sebelepší.
My známe výhody e-mailu na vlastní doméně tzv. email hosting a rádi se o ně podělíme.
1. Výhoda: Zkrátka NEZAPOMENUTELNÝ
Branding je trendy. Že nevíte, o čem je řeč? No jistě, o budování jména značky. Abyste uspěli v konkurenci a nezakotvili v šedém průměru, musíte na svém jménu a jeho věhlasu pracovat. Mít e-mail na vlastní doméně je jednou z cest, jak být více na očích. Na očích druhým samozřejmě. S každým odeslaným e-mailem totiž upevňujete svoji pozici na internetovém trhu a podporujete svoji značku, nikoli značku poskytovatele bezplatných e-mailů.
VPS Centrum
Vyzkoušejte zdarma naši aplikaci pro správu serveru a domén. Budete si připadat jako zkušený administrátor.
Až vám budou chtít vaši zákazníci, obchodní partneři či čtenáři příště napsat, určitě si na podobu vašeho e-mailu vzpomenou sami i bez toho, aniž by složitě lovili v adresáři nebo dokonce znovu v kontaktech. A kdyby ne, rozhodně jim vyhledávač po zadání dotazu “@ + vaše jméno/značka” zobrazí přesnější výsledky právě, pokud budete mít e-mail na vlastní doméně. Zlepšujete tak i své pozice ve vyhledávání (skrze SEO).
2. Výhoda: Seriózní za všech okolností
Schválně, věřili byste více člověku, který komunikuje skrze e-mail s doménou známého vyhledávače, anebo člověku, který má v e-mailu název firmy, díky němuž jste na něj narazili? My tedy tomu druhému a nejsme sami – většina zákazníků, čtenářů i fanoušků má k odpovědi zaslané z profesionálního e-mailu na vlastní doméně daleko větší důvěru.
Není divu, elektronické datové schránky založené u bezplatných e-mail poskytovatelů zneužívají často spammeři a obchodní podvodníci. E-mail s vlastní doménou je prostě seriózní elegán, co s grácií vítězí. Někdy i s vtipem – jeho podoba záleží vlastně jenom na vás.
3. Výhoda: Žádné otravné reklamy
NIHIL GRATIS = nic není zadarmo. Známé přísloví platí i v případě bezplatných
e-mailů, ony totiž zase tak bezplatné nejsou. Jejich provoz je postaven na příjmech z reklamy, a ty vás mohou obtěžovat během každodenního používání e-mailové schránky.
Otravné reklamy se lehce zbavíte s e-mailem na vlastní doméně. Ten je totiž pouze váš a co je vaše… to máte pevně ve svých rukou. STOP bannerům s nabídkou spodního prádla, nových pneumatik i masakrů cen při vyřizování důležité obchodní i osobní korespondence. Užívejte si příjemné a ničím narušené pracovní prostředí také v rámci e-mailu s vlastní doménou.
4. Výhoda: Dokonalé bezpečí
Běžní poskytovatelé bezplatného e-mailu čelí útokům hackerů a spammerů mnohonásobně víc než poskytovatelé profesionálních datových schránek na vlastní doméně.
Je to pochopitelné, ti první jsou totiž snadno vyhledatelní a napadnutelní. Vaše data jsou tak v neustálém nebezpečí. E-mailovou schránku u bezplatného poskytovatele si navíc může založit kdokoli a v kterémkoliv neobsazeném tvaru. To znamená, že i takovou, která se od vaší oficiální liší například jen pouhým přidáním tečky nebo pomlčky.
Co to znamená? Že je vaše identita v permanentním ohrožení. Zákazník přidanou tečku lehce přehlédne a nepozná, že jedná s podvodníkem, který se za vás vydává. Je k neuvěření, jak lehce lze přijít o dobré jméno a pověst, že?
Freelo - Nástroj na řízení úkolů a projektů
Přidej se, pozvi svůj tým a klienty, rozděl práci a sleduj, jak se úkoly dají do pohybu.
5. Výhoda: Pro každého “spolupachatele”
A také pro každou činnost či službu, kterou potřebujete pro hladký provoz nebo nabízíte svým zájemcům. E-mailů na vlastní doméně proto jednoduše založíte třeba pět. Doména zůstává stejná, mění se pouze ID název před zavináčem.
E-mailovou schránku můžete založit pro kontakt, prodej, fakturaci, reklamace a… dokonce i pro ostatní kolegy. Vlastníte-li firmu, působí víc než dobře, má-li každý zaměstnanec svůj jedinečný firemní e-mail s ID v podobě osobního jména a s firemní doménou. Podpoříte tím žádoucí jednotnost firmy a zároveň ukážete, jak propracovanou organizaci máte. E-maily na vlastní doméně založené pro jednotlivé pracující, služby a činnosti totiž zefektivňují chod celého projektu.
6. Výhoda: Nejen pro kravaťáky
Sice hovoříme o zákaznících, nabízených službách, obchodních e-mailech… to ale neznamená, že si e-mail na vlastní doméně mohou založit pouze podnikatelé. Naopak, dnešní doba přeje individuálnosti a originálnosti. Patříte mezi blogery? Výborně, rozjeďte to ve velkém stylu za málo peněz.
Dosavadní adresu internetových stránek posuňte o level výš díky své vlastní zaregistrované doméně u profi hostingového poskytovatele a zároveň si pořiďte i e-mail s doménou. E-mailová schránka bude pravděpodobně hlavním kontaktem, který na sebe uvedete. I přes popularitu sociálních sítí drží e-mail prvenství mezi kontaktními údaji pro dojem serióznosti, který vzbuzuje. Proto nezapomeňte: Vaše online prezentace je i vaší vizitkou, vystupte z davu a zazařte s e-mailem na vlastní doméně.
7. Výhoda: Navždy spolu
O svůj e-mail nemůžete nikdy přijít, a to ani v momentě, kdy se rozhodnete přejít k jinému poskytovateli. Svou doménu totiž jednoduše přesunete a spolu s ní i e-mail. To s e-mailem založeným u bezplatné e-mailové služby nesvedete. Navíc o něj můžete v budoucnu i přijít – například když se rozhodne daný poskytovatel e-mailovou službu omezit, pozastavit nebo dokonce zrušit. Proč je to problém? Protože změnou dlouho používaného e-mailu ztratí kontakt i mnoho klientů, kteří si za ty měsíce a roky na vaši adresu zvykli a zapamatovali si ji. A pak… měnit kontaktní údaj na všech marketingových materiálech je nejen otravné, ale i nákladné. S e-mailem na vlastní doméně nic takového nehrozí, bude se vás držet jako klíště.
A bonusová výhoda na samotný závěr…
Založit e-mail na vlastní doméně není vůbec složité a už vůbec ne nákladné. Stačí si ověřit dostupnost vybrané domény, zaregistrovat si ji objednávkou hostingového programu, jednou kliknout v Zákaznickém Centru a… e-maily na vlastní doméně jsou na světě. Pozor! I jedno „lattéčko“ v kavárně nebo dvě jízdy metrem jsou o dost dražší než měsíční užívání e-mailu s vlastní doménou. Odoláte neodolatelnému?
Pokud potřebujete rozesílat newslettery nebo spravujete více domén, tak doporučujeme vlastní mailserver. Za cenu 324 Kč/měsíc získáte virtuální server s vlastní administrací a naší podporou. Máte neomezený počet domén a tím pádem i e-mailů. Nemusíte pro každou doménu kupovat vlastní e-mail hosting.