Umělá inteligence dramaticky změnila svět. A to zdaleka nejen ten marketingový…
Zkusme ale tuto změnu využít pro dobro, pro náš prospěch. AI transformovaná například do marketingových nástrojů naopak představuje obrovskou sílu, která dokáže, minimálně díky velké úspoře času a automatizaci, raketově vystřelit naše podnikání.
Podíváme se na 7 nástrojů, které nám přišly pro marketingové a webové využití nejvíce relevantní a mohly by se hodit i vám.
1. ChatGPT
🏷️ Cena: Zdarma nebo 20 USD měsíčně za prémiové předplatné.
VPS Centrum
Vyzkoušejte zdarma naši aplikaci pro správu serveru a domén. Budete si připadat jako zkušený administrátor.
💡 Využití: Obecná práce s textem, kódování, analyzování a generování obrázků (díky přídavným pluginům).
Jako první určitě musíme zmínit ChatGPT od společnosti OpenAI, už jen kvůli tomu, že vůbec odstartoval celé AI šílenství.
Tento jazykový model dokáže generovat texty, analyzovat data a odpovídat na dotazy v přirozeném jazyce.
Pokud vás zajímá, jak AI funguje, můžete se mrknout třeba na tento vydatný rozhovor s Janem Romportlem:
Snad největší benefitem je fakt, že na adrese https://chatgpt.com/ si můžete nástroj vyzkoušet zdarma. Což samo o sobě je dobré místo, kde průzkum AI světa začít.
(pozn. redakce: Uvedený GIF je pouze ilustrační, jakákoliv podobnost s Joeym je čistě náhodná. I když dalo by se říct, že v porovnání s ChatGPT jde o lehce přehlíženého nejlepšího kámoše, který si zaslouží hlavní pozornost. :-))
Chat GPT můžete využít (v placené i neplacené verzi) k mnoha účelům, které vám výrazně urychlí workflow, přičemž mezi nejčastější patří:
Freelo - Nástroj na řízení úkolů a projektů
Přidej se, pozvi svůj tým a klienty, rozděl práci a sleduj, jak se úkoly dají do pohybu.
- vytváření nápadů a strategií,
- micro content (popisky produktů, meta descriptions, popisky kategorií),
- pomoc při psaní článků,
- pomoc při kódování (dokáže najít i zranitelnosti v kódu)
- a řada dalších use-casů.
Fantazii se zde meze nekladou.
Zároveň se dá předpokládat, že ChatGPT nikam nezmizí. Čím dříve se s ním tedy seznámíte, tím déle můžete z jeho síly těžit. Hlavně ale budete připraveni využít nové a lepší verze, jakmile vyjdou.
2. Make.com (původní Integromat)
🏷️ Cena: Zdarma na 1 000 operací za měsíc, jinak od 10.59 USD měsíčně.
💡 Využití: Automatizace (v podobě tvoření scénářů) a na propojování různých aplikací.
Make.com je robustní automatizační platforma, která propojuje různé aplikace a služby. Podobně jako Zapier umožňuje vytvářet komplexní a automatizované scénáře bez nutnosti programování.
S využitím AI pak dostává tato platforma ještě větší rozměr. Scénáře zde můžete například následovně:
- ve chvíli, kdy vyjde nový příspěvek na blog;
- AI sepíše shrnutí příspěvku pro sociální sítě;
- Make.com toto shrnutí na sociální sítě rovnou i postne.
a minimálně jednu činnost máte delegovanou, takovou, kterou ještě nedávno musel dělat člověk.
I proto jsme Make zařadili do našeho souhrnu nástrojů, byť se nejedná striktně o AI nástroj.
3. Surfer SEO
🏷️ Cena: Od 99 USD měsíčně.
💡 Využití: On-Page optimalizace a tvorba AI obsahu.
Surfer SEO byl původně nástroj, který řešil On-page SEO (optimalizaci obsahu) na základě toho, co mělo v Google vyhledávání úspěch.
S příchodem AI se však Surfer přetransformoval do platformy, která slouží také k sofistikované tvorbě AI obsahu.
I když se názory lidí na Surfer liší, spoustu lidí z české komunity jej má rádo a určitě stojí za vyzkoušení. Byť je dobré od nástroje nečekat žádné zázraky.
4. Koala AI
🏷️ Cena: Od 9 USD měsíčně.
💡 Využití: On-page optimalizace a tvorba AI obsahu.
Pokud vás zaujala sofistikovaná tvorba AI obsahu, kterou nabízí Surfer, ale cena vám přijde přemrštěná, mohli byste být ideálním zákazníkem Koala AI.
Koala AI je asi tím nejlepším „tvořičem článků“. Tedy nástroj, který se specializuje výhradně na tvorbu AI obsahu. Nejlepším jsme ho zvolili už jen kvůli poměru cena vs. výkon.
Před samotným generováním článků má uživatel poměrně velkou kontrolu nad tím, co nástroj „vysype“. Editor nechává upravit outline (náčrt/osnova), takže máte poměrně dost velkou představu, co konkrétně v článku bude. Umí také vygenerovat obrázky a výsledné texty jsou velmi obstojné i v českém jazyce.
5. Lexica Art
🏷️ Cena: Od 9 USD měsíčně.
💡 Využití: Tvorba AI obrázků.
Lexica Art se řadí mezi přední generátory AI obrázků na trhu. Jeho pomocí můžete vytvářet realistické vizuály použitelné pro marketingové účely, thumbnaily blogů nebo obsah pro sociální média.
Pomocí vlastních promptů můžete získávat stabilní výsledky korespondující s vaši značkou. A i když nenabízí možnost generovat obrázky zdarma, v placené verzi je možnost nahrát vlastní podklady, což se rozhodně může hodit.
6. Canva AI
🏷️ Cena: Zdarma, prémium pak od 12 EUR za měsíc.
💡 Využití: Úprava obrázků a tvorba AI obrázků.
Spousta lidí točící se kolem tvorby digitálního obsahu využívá k přípravě grafických podkladů Canvu. Pro web, tisk, nebo třeba na sociální sítě nabízí širokou škálu šablon, obrázků, ikon a fontů, které můžete přizpůsobit svým potřebám.
Canva je uživatelsky přívětivá a vhodná jak pro začátečníky, tak pro profesionály. A není divu, že ani Canva nezůstala pozadu a přišla s řadou AI nástrojů, které dokážou vaši tvorbu posunout na ještě vyšší úroveň.
Kromě toho, že si v Canvě můžete AI obrázky vygenerovat i zdarma, placená Pro verze nabízí také řadu modelů, se kterými se dá dobře vyhrát:
Kromě AI generování obrázků má Canva i spoustu dalších skvělých funkcí jako například odstranění pozadí na klik nebo s ní vytvoříte super prezentace či dokonce vlastní logo.
Není tedy divu, že mezi uživateli je tak oblíbená!
7. Galileo.ai
🏷️ Cena: Od 19 USD za měsíc.
💡 Využití: Rychlá tvorba wireframů webu.
Galileo.ai je dokonalým příkladem, jak lze AI využít k tvorbě rychlých UX/UI návrhů webů a aplikací.
Na základě textového zadání, dokáže Galileo generovat kompletní návrhy webových stránek a aplikací. Navíc, přímo na jejich webu můžete najít spoustu příkladů toho, jak takový web může vypadat v praxi.
Asi se shodneme na tom, že aby byl web funkční, nestačí jeden příkaz do AI… nicméně jakožto nějaký zdroj inspirace a nápadů, obzvláště s propracovanějšími zadáními, může být Galileo rozhodně zajímavou možností, která stojí za to vyzkoušet.
Závěrem: Budoucnost marketingu s AI
Automatizace, analýza dat a personalizace již nejsou výsadou pouze velkých korporací s neomezenými rozpočty. Díky AI nástrojům mohou i menší firmy konkurovat velkým značkám.
Každopádně, AI řadu věcí zpřístupňuje a demokratizuje.
Nemusíte se však obávat. Práce vás AI nástroje nezbaví… Díky bohu za to. Jen s nimi může vypadat lépe. Nebo ještě jinak. AI vám může sloužit jako dobrý asistent, na kterého můžete delegovat činnosti, se kterými si jen „špiníte ruce“ nebo na ně nemáte dost času.
Proto to raději předejte AI a její výstupy kontrolujte. Své kapacity tak uvolníte přísunu nových nápadů, kterými můžete přispět k posunu svého byznysu. Za stejné množství času toho stihnete násobně více.
Nástroje, které jsme si dnes popsali navíc zůstanou a budou se (nejspíše raketově) zlepšovat a když si je osvojíte teď, v budoucnu si poděkujete, jak budete s výsledky už jen víc a víc spokojeni.
Doufáme, že tento článek vám k osvojení některých z nich třeba trochu pomůže :).
Dejte nám vědět, jaké AI nástroje máte rádi vy!